Uusi Giant Revolt on aiempaa kevyempi, mukavampi ja monipuolisempi
Uudistuneessa Giantin gravel-pyörä Revoltissa on paljon tuttua edeltäjäversion kanssa. Muotoilu on hyvin samankaltainen kuin edeltäjällä ja uudistukset piilevät lähinnä yksityiskohdissa, jotka tekevät pyörästä aiempaa kevyemmän, mukavamman ja monipuolisemman.
Säilytysratkaisut
Yksi näkyvimpiä uudistuksia Revoltissa on rungon etukolmiosta löytyvä säilytysratkaisu, eli tuttavallisemmin patonkilaatikko. Tämä niin maasto- kuin gravel-pyörissä yleistyvä säilytysratkaisu on kätevä esimerkiksi työkalujen, varasisurin ja pienten eväiden säilyttämiseen.
Kevyempi runko jatkokehitetyillä yksityiskohdilla
Revoltin uudistunut runko hyödyntää edelleen Giantin jo vuosikymmen sitten lanseeraamaa D-Fuse-teknologiaa. D-Fuse tarkoittaa käytännössä D:n muotoisten putkien käyttöä esimerkiksi rungon, satulatolpan ja ohjaamon suunnittelussa. Tämä muotoilu mahdollistaa putkille paremman jouston D-muodon tasaisen sivun suuntaan samalla ollen kiertojäykkä muihin suuntiin. Revoltin uudistunut satulatolppa on melko vahvasti muotoiltu ja tarjoaa Giantin mukaan erinomaisen mukavuuden ja iskunvaimennuksen. Ohuen vain Revoltiin sopivan hiilikuituisen satulatolpan lisäksi pyörään voi myös laittaa perinteisen pyöreän 30,9 mm:n satulatolpan, joten pyörä on yhteensopiva myös hissitolppien kanssa.
Rungon muihin uudistuksiin lukeutuvat aiempaa kevyempi paino sekä parannettu vaijerien ja letkujen vienti. Edeltäjäversion tapaan uudessa Revoltissa on säädettävä chainstayn pituus kahdella eri taka-akselin asennolla sekä rengastilaa jopa 53 mm.
Malliversiot
Uudesta Giant Revoltista tulee julkaisuhetkellä saataville useita eri malliversoita niin mekaanisilla kuin sähköisillä osasarjoilla niin Advanced Pro kuin Advanced-varustelutasoilla. Lisätietoja uutuudesta löydät muun muassa Giantin sivuilta täältä.
Kirjoittanut:
Kuraläpän viisain ja sydämellisin henkilö, toinen perustajajäsenistä. Mitä Mika ei tiedä, sitä ei kenenkään tarvitse tietää. Tekniikan parissa työtään tekevä Mika nauttii siitä, kun pääsee ajamaan pitkiä lenkkejä mieluiten musiikkia kuunnellen. Kalusto alla vaihtuu fiiliksen mukaan maasturista graveliin. Mika arvostaa myös hyviä oluita, ja onkin paljon mainetta niittäneen Kuraläppä NEIPAn luoja.